طراحی گرافیک به استودیم ورزشی روح دوباره می‌بخشد

استادیوم ورزشی A&M تگزاس برای مسابقات جدیدی که در پیش رو دارد خود را آماده می‌سازد و مسئولان این باشگاه تصمیم به بازسازی این استادیوم 102 هزار نفری گرفته‌اند.
موسسه‌ی (populous) یکی از بزرگترین شرکتهای طراحی و معماری مسئولیت این بازسازی را بر عهده گرفته‌است و برایان میراکیان (brian mirakian) مسئولیت طراحی تابلوهای استادیوم و طراحی گرافیکی آن را بر عهده دارد.
امکانات استادیوم A&M تگزاس به طور کامل طراحی مجدد شده‌است. مراکز تمرین این استودیو مملو از طراحی‌هایی است که برای بر انگیختن حس هیجان در بازیگران و تماشاچیان فکر شده‌است، اما هیچ چیز به اندازه‌ی برج شیشه‌ای که در قسمت اصلی استادیوم طراحی شده؛ تاثیر گذار نیست. با استفاده از اشعه‌ی مادون قرمز سنسورهای صوتی و تصویری این برج فعال می‌شود که حال و هوای بودن در زمین را به تماشاچیان القاء می‌‌کند. بازدید کننده قادر خواهد بود هر چیزی را که سبب می‌شود روز مسابقه جذاب به نظر آید را در آن فضای شیشه‌ای درک کند.
استفاده از تکنولوژی و طراحی دیجیتالی، پیشرفت قابل توجهی در 5 سال گذشته در این ساختمان داشته است.
 حتی به داخل اتاقهای رخت‌کن‌ها نیز گسترش یافته است. کمدهای مربوط به لباس‌های هر بازیکن داری صفحه‌های نمایشگری هستند که تصویر صورت هر بازیکن و نام وی به همراه  اطلاعات شخصیشان روی آن نمایش داده می‌شود.
ساختمان‌ها پیش از بیش از نظر حسی به هم اتصال پیدا کرده‌اند. حتی تابلوهای تبلیغاتی و اعلانات نیز متحول شده‌اند. تبلیغات وسیع و همزمان در تمام فضای ساختمان‌، باعث در‌آمدزایی بیشتر شده‌است.
میراکیان می‌گوید " در حالیکه استفاده از تکنولوژی دیجیتال، سبب مدرنسازی در طراحی می‌شود ، نکته مهم تر نوع القاء طراحی به مشتری است. او می‌گوید: این تکنولوژی به راحتی با شرایط وفق داده می‌شود و اجازه می‌دهد که محتویات را به طور لحظهای و همزمان کنترل کنیم. این یک روش بسیار مهم ابزاری برای انواع پیام رسانی است.
این تنها تغییر جدید در این استادیوم نیست. تمام بنرها و تابلوها و فضای گرافیکی بسیار شگفتانگیز نیز زیبایی این ساختمان را دوچندان کرده است.
او ادامه میدهد: کلید موفقیت گوش دادن به صدای مشتری است و اینکه همیشه به یک دیدگاه متعهد بمانید و در آخر، اهمیت دادن به این صدا‌ها یک رویکرد منحصر به فردی را در طراحی گرافیک بوجود می‌آورد. درست مانند بتون و آهن که یک ساختمان را خلق می‌کند، سازه‌های بسیار پیچیده‌ای وجود دارد که از تلفیق آنها، المانها‌ی بسیار بزرگ با طرحهای گرافیکی فوقالعاده خلق خواهد شد. می‌توان به جرات گفت این استادیوم بزرگترین ساختمان دیجیتالی ورزشی است."


0-a&m1.jpg

0-a&m2.jpg

0-a&m3.jpg

0-a&m4.jpg

0-a&m5.jpg

0-a&m6.jpg

0-a&m7.jpg

0-a&m8.jpg

0-a&m9.jpg

0-a&m10.jpg

0-a&m11.jpg

0-a&m12.jpg

0-a&m13.jpg

0-a&m14.jpg



19 دی 1394